Ennyi idő van még a következő születésnapomig:

Sweet Danny

Sweet Danny

2008. április 23., szerda

Már majdnem a célegyenes...

Halihó,

29 hetes vagyok :)
Tegnap megmérte a doktor bácsi, hogy a fejecském 7,79 cm. Nem tudom miért, de ott kívűl mindenkinek az a mániája, hogy méregessen. Hány centi, hány kiló stb. Anyát is mindig megmérik, a kilóját, meg a vérét vagy mit.
Amúgy megmérték a pocim is, ami 72 mm.
Ide írjuk az összes ultrahangos (vagyis fülsűketítő) rövidítést, hogy mindig tudjuk majd:

BPD (biparietalis diameter): a koponya két falcsontja közötti távolság (mm-ben). Alkalmas a magzat korának, fejlettségének, a terhesség 26 hete után, pedig az agyvíz keringési zavarainak kimutatására. Fej kerszt irányú átmérője (két halánték között)
FRO (fronto-occipitalis tavolsag). A homlok és tarkó közötti távolság. A jelentősége azonos a BPD-ével, bár ritkábban használják.
TH, vagy THq (Thorax): A mellkas harántátmérője. Rendszerint 2-3 m
m-rel kisebb, mint a BPD. A magzat korának és fejlettségének meghatározására alkalmazzák.
Abd (abdomen): a has átmérője. Jelentősége azonos a TH
q-éval.
FL (femur length): a combcsont hosszúsága. A terhességi k
or legpontosabb paramétere.

OFD: fej hosszanti átmérője (homlok és tarkó között)

HC: fej kerülete

TAD: mellkas átmérője

APAD: has hosszanti irányú átmérője

APTD: has kereszt irányú átmérője

AC: has kerülete

TIB: sípcsont

FIB: szárkapocscsont

HUM: felkarcsont

RAD: alkarcsont

CRL: ülőmagasság

LMP: menstruáció (dátum)

EDD by LMP: szülés a menstruáció alapján (dátum)

Avarge GA: méretek alapján számítot terhességi hét

GA by LMP: menstruáció alapján számított terhességi hét

EDD by Ultrasound: szülés az ultrahang alapján (dátum)

FW Hadlock4: becsült súly

Amúgy már tényleg de igazából majdnem a célegyenesben vagyunk.
Múlt héten anya meg apa, elmentek megnézni a kiságyamat, amiről azt mondták, hogy kényelmesebb lesz, mint a mostani, egyre szűkülő kis lakásom.
De azért még mindig jó dolog itt lenni. Jó sokat alszok, meg bökdösöm Anyát, aminek mindenki nagyon örül, és utána megint alszok.
Apa meg szerzett nekem egy könyvet, amiben versikék vannak, aminek nagyon örülök, meg van egy Macim is, amit ha Anya rárak a hasára, akkor én tudok vele játszani.
Itt van néhány kép, természetesen rólam:
ezen a képen van kívűlről a lakásom, én meg ott vagyok bent :)


itt Macival vagyok látható, épp játszok vele, mondjuk ez így ne m látszik mert én bent vagyok, a Maci meg kint, de akkor is játszok vele, akárki akármit mondhat, meg hát a következő képen is Macival vagyok:

Szeretem ezt a Macit!!!

Nincsenek megjegyzések:

American Style

A kölcsönösség jegyében itt kint vagyok

Legjobb Linkek Egy Helyen